úterý 9. srpna 2016

Líný rodič - tom Hodgkinson

Líný rodič - Tom Hodgkinson
Nakladatel: Jota
Pořadí vydání: 1.
Rok a měsíc vydání: 2009/06
Počet stran: 248
Vazba: Pevná

Anotace:  Lenošením a nečinností k lepšímu rodičovství
Zaručený návod, jak být pohodovým rodičem
Také máte pocit, že jste se stali otroky svých dětí? Z přehnaně zaníceného rodičovství však vede cesta ven. Existuje jednoduché řešení, které váš život učiní snazším a finančně méně náročným, život vašich dětí učiní radostnějším a navíc vám pomůže vychovat děti šťastné a soběstačné. Toto řešení autor knihy nazývá „líné rodičovství“ a jeho mantra zní jednoduše: „Nechte je být.“ Líný rodič je totiž dobrý rodič.
Taková filozofie pravděpodobně může jít modernímu, zaneprázdněnému rodiči proti srsti, protože je nám neustále předkládáno, abychom dělali více, a ne méně. Všichni rodiče bloumají, kudy chodí, sžíráni hlodavým pocitem, že to všechno dělají nějak špatně a že je potřeba víc pracovat. Nikoliv. Problém není v tom, že do rodičovství vkládáme příliš málo práce, nýbrž že jí vkládáme příliš mnoho. Tím, jak přehnaně zasahujeme do života svých dětí, jim bráníme, aby vyrostly a postaraly se samy o sebe. Stáhněte se. Nechte je žít. Vítejte ve škole líného rodičovství. Jde o zaručený úspěch pro obě strany - vy budete mít méně práce a dítě tím jen získá, vy i vaše děti se naučíte užívat každodenního života a také samostatnosti a nezávislosti.A jak na to se dozvíte v humorné a láskyplné knize Toma Hodgkinsona, líného rodiče tří dětí, která se stane nepostradatelnou součástí vaší domácnosti.

Tuto knihu mi doporučila kamarádka, protože se jí líbila. Nemám děti, ale když jsem zjistila, že u nás v knihovně tuto knihu mají, ze zvědavosti jsem si knihu půjčila a přečetla. Kniha obsahuje spoustu zajímavých rad a tipů.Některé kapitoly se mi líbily hodně, zajímavé rady a tipy. Některé kapitoly mně naopak neoslovily vůbec.Možná je to tím, že děti nemám a nemůžu všechno objektivně posuzovat. Myslím, že každý čtenář, který po této knize sáhne, něco pro sebe zajímavého objeví.

1 komentář:

  1. Už jsem po ní párkát pokukovala, ale nakonec jsem ji nečetla. Asi proto, že jsem sama byla natolik líný rodič že už jsem si myslela že nic neobjevím :-) ale třeba jo, třeba se k ní nějak obloukem vrátím a zkusím něco načerpat. Díky za připomenutí. a je fakt, že nerodičům asi nemá moc co dát. Volat o pomoc začnete až s narozením potomka :-))

    OdpovědětVymazat