úterý 26. dubna 2016

Mé knižní setkání s Greyem

Grey - E. L. James
Nakladatel: XYZ
Série: Fifty Shades 
Pořadí vydání: 1.
Rok a měsíc vydání: 2016/02
Počet stran: 560
Vazba: Pevná


Anotace: CHRISTIAN GREY má rád kontrolu v každé situaci. Jeho život je uspořádaný, disciplinovaný a naprosto prázdný – až do dne, kdy do jeho kanceláře vpadne půvabně neohrabaná a rozevlátá Anastasia Steeleová. Po jejím odchodu se na ni Christian snaží zapomenout, ale místo toho se zmítá v bouři emocí, kterým nerozumí ani jim nedokáže odolat. Vypadá to, že na rozdíl od žen, s nimiž se stýkal dřív, do něj Ana vidí – že přes masku úspěšného obchodníka užívajícího si luxusní životní styl pronikne až do Christianova chladného a zraněného srdce. Zažene vztah s Anou děsivé zážitky z dětství, které Christiana každou noc pronásledují? Nebo jeho temné sexuální touhy, tendence ovládat druhé a zničující sebenenávist Anu odradí a zničí křehkou naději, kterou mu dává?

Christian Grey je úspěšný bohatý obchodník. Jeho život je uspořádaný, disciplinovaný a má rád kontrolu v každé situaci. To vše se změní v momentě, kdy do jeho kanceláře vstoupí Anastasia Steeleová. Anastasie přichází udělat rozhovor s Greyem, místo své kamarádky Kate, která ten den nemohla ten rozhovor udělat. Po odchodu Anastasie si Christian uvědomí jak moc ho Anastasie zaujala a překvapí ho emoce. Snaží se s Anastasií znovu setkat, kupuje Anastasii dárky, které ona zprvu nechce přijmout. Postupně se mezi nimi rodí zvláštní vztah, založený na pravidlech, smlouvě, e-mailech a sexu. Pro oba jsou to nové zkušenosti, překračují svoje hranice. Vydrží tento vztah?

Před několika lety jsem četla první a druhý díl série Padesát odstínů šedi a když jsem zjistila, že u nás  knihovně mají knihu Grey, ze zvědavosti jsem po knize sáhla. Chtěla jsem vidět Padesát odstínů šedi z pohledu Christiána. Kniha se mi líbila a z pohledu Christiana je to zajímavější. Ti čtenáři, co předchozí díly četli, se moc nového nedozví. Naopak to mohou číst i čtenáři, kteří tuto sérii nečetli, nebo o ní vůbec neslyšeli. I když si myslím, že o této sérii něco zaslechl snad každý. Jedná se o erotický román, tak to není pro každého. Myslím si, že autorka mohla čtenářům poodhalit víc z dětství a mládí Christiana a tak se dostat opravdu do hlavy Christana, jaký opravdu je a co ovlivnilo jeho život a jeho povahu.

Četli jste tuto sérii? Jaký je Váš názor?



6 komentářů:

  1. Sérii jsem kdysi četla, ale už jsi nepamatuji detaily. První díl mě vážně bavil, ale druý a třetí byl už pořád to samé. On se naštval, ona odešla a pořád dokola. Třetí jsem četla jen kvůli dokončení série. Myslím, že tuto knihu už oželím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem vyhrála pro mamku a ta 50SOG miluje, takže myslím, že se jí i Grey bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přiznám se, první díl jsem nečetla - kvůli tomu, že jsem jako první viděla film. Nakonec jsem si rozečetla druhý díl, když jsem se zrovna nudila... bohužel vydržela jsem to jen pár stránek, víc jsem nedokázala přečíst.

    Avšak Greye bych si ráda přečetla, popravdě kvůli tomu, že jsem četla mnoho pozitivních recenzí. Tak uvidím jestli se to něj pustím:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to v podstatě 1. díl z pohledu Greye, moc nového tam není, ale z jeho pohledu se mi to líbilo víc.

      Vymazat