neděle 6. března 2016

Údolí úžasu - Amy Tan

Ahoj
Je tu další recenze.
Údolí úžasu - Amy Tan
Nakladatel: Motto
Pořadí vydání: 1.
Rok a měsíc vydání: 2015/08
Počet stran: 672
Vazba: pevná


Anotace: Působivý epický příběh dvou generací žen na pozadí měnící se Šanghaje přelomu 19. a 20. století. Violet vyrůstá v prvotřídním šanghajském domě kurtizán jako rozmazlovaná dcera americké madam Lulu Mimi. Bezstarostné Violetino dětství však rázem končí v okamžiku, kdy se její matka nechá obelstít jedním ze svých milenců, pohledným Fairweatherem, a odpluje do San Franciska v domnění, že Violet je na palubě také. Ta je ve skutečnosti unesena a prodána do nevěstince nevalné pověsti jako splátka za Fairweatherovy dluhy z hazardu. V nevěstinci se jí ujme bývalá kurtizána z domu její matky, která ji zasvětí do všeho, co musí ovládat, pokud nechce skončit na ulici. Violet se stává uznávanou kurtizánou a potkává své dva osudové muže – Fanga, zvaného Oddaný a Edwarda, který ji odvede z nevěstince a ožení se s ní, a kterému porodí dceru. Když už se zdá, že na Violet čeká klidný a láskyplný život, osud opět zasáhne...

Příběh se odehrává v Šanghaji na přelomu 19. a 20. století. Jedná se příběh několika generací žen. Violet žije s matkou, která je americká madam v prvotřídním domě kurtizán, Stezka skrytého nefritu. Violet měla kočku, která se jmenovala Carlota. Matka je oklamána jedním ze svých milenců a odplouvá do San Franciska hledat svého syna. Je přesvědčena, že Violet je na lodi s ní. Ta je ve skutečnosti unesena a prodána do nevěstince nevalné pověsti. Naštěstí je v nevěstinci i bývalá kurtizána Kouzelný Oblak, teď pod jménem Kouzelná Tykev. Byla kurtizánou v domě Violetiny matky. Ujme se Violet a zasvětí ji do všeho, co potřebuje znát, aby neskončila špatně. Violet se stává uznávanou kurtizánou. Potkává své osudové muže - Fanga, zvaného Oddaný. Další její osudový muž se jmenuje Edward, který ji odvede z nevěstince, ožení se s ní a mají dcerušku Floru. Osud opět zasáhne a život Violet je náročný. Objevuje se muž, zvaný Věčný, který Violet obalamutí svými básněmi...

Kniha se mi líbila,četla se dobře a dozvěděla jsem se spoustu informací o Číně. Bylo to velmi zajímavé. V knize nakoukneme do života kurtizán v Šanghaji na přelomu 19. a 20. století. Vyprávění o kurtizánách je velmi podrobné a zajímavé. V příběhu narazíme na zajímavá jména kurtizán - Zlatá Holubice,Kouzelný Oblak, Mlžný Oblak, Prasklé Vejce a mnoho dalších. 

Knihu doporučuji čtenářů, kteří mají rádi příběhy z Číny a chtějí se také dozvědět něco o této zemi a kultuře. Je to docela "bichlička", to může některé čtenáře trošku odradit, ale kniha se čte dobře. Já sama jsem knihu četla docela dlouho, ale bylo to i tím, že jsem se ze začátku nemohla do knihy začíst. Byla jsem plná dojmů z knihy Jsou světla, která nevidíme, tak mi chvíli trvalo, než jsem se do příběhu Údolí Úžasu. Po dočtení knihy jsem z příběhu nadšená a později po knize sáhnu znovu.

1 komentář:

  1. Knížka mě láká, ale trošku se bojím té východní kultury. Mám doma Sestry Makiokovy a z toho důvodu čtení také odkládám. Obálka je krásná :)

    OdpovědětVymazat